جنس انواع آلاچیق در طراحی و اجرای روف گاردن
بازسازی خانه | بازسازی منزل | بازسازی آپارتمان | بازسازی ساختمان
جنس انواع آلاچیق در طراحی و اجرای روف گاردن
چهار شنبه 8 دی 1400 ساعت 14:17 | بازدید : 68 | نویسنده : admin | ( نظرات )

روف گاردن

آلاچیق ها یکی از بهترین و زیباترین طراحی هایی هستند که این روزها در فضاهای مختلفی همچون باغ، رستوران و یا خانه های ویلایی ساخته می شوند. از سوی دیگر روف گاردن نیز از جدید ترین انواع طراحی هایی است که باعث می شود پشت بام خانه تان تبدیل به باغی کوچک و زیبا شود. اما به دلیل این که طراحی و اجرای روف گاردن از فعالیت هایی است که کاملاً تخصصی می باشد و صرفاً افراد متخصص می توانند در این زمینه بهترین طراحی ها و نتایج را به شما تحویل دهند تصمیم گرفتیم که در این زمینه مطالبی را در اختیار شما قرار دهیم. اگر شما هم جزء کسانی هستید که دوست دارید در خصوص جنس انواع آلاچیق در طراحی و اجرای روف گاردن یا بام سبز باغ بام اطلاعاتی داشته باشید با ما تا انتها همراه باشید. 

آلاچیق و بام سبز

در اغلب موارد افراد واژه آلاچیق را شنیده اند اما شاید با واژه هایی همچون، بام سبز و باغ بام مواجه نشده باشند و به گوش شان نرسیده باشد. در حقیقیت تمامی این کلمات به فضاهایی اشاره دارد که با انواع متریال از جمله فلز و سنگ و چوب ساخته شده و دارای سقف هستند. آلاچیق ها در محیط های گوناگونی کاربرد دارند. برای مثال برخی از افراد دوست دارند که در محیط باغ خود یا ویلای خود آلاچیق طراحی و اجرای روف گاردن داشته باشند تا بتواند لحظاتی را در آن به آرامش سپری کنند. یا حتی آلاچیق ها را را در پارک های عمومی شاهد خواهید بود. به شکلی که در آن ها مسافران عبوری یا افراد مختلف می توانند در آن جا استراحت کنند. از سوی دیگر کافی شاپ هایی که در فضای بیرون هستند برای این که فضای دلپذیر را برای مشتریان خود فراهم کنند باغ بام یا بام سبز را طراحی می کنند. آلاچیق ها از جهت شکل ظاهری دارای تنوع زیادی هستند که می توان گفت هر سلیقه را پاسخگو خواهد بود. برای مثال برخی از افراد دوست دارند که اطراف آلاچیق شان کاملاً باز باشد تا بتوانند از مناظر بیرون لذت ببرند. در این موارد با ستون هایی که قرار داده می شوند می توانند سقفی با طراحی زیبای روی چهار ستون قرار دهند. در مواردی نیز افراد از متخصصین طراحی و اجرای روف گاردن می خواهند که بخش هایی از آلاچیق بسته باشد. به همین دلیل به راحتی می توان با طراحی های خاصی بام سبز این افراد را به شکل نیمه باز ساخت. اشکالی که در طراحی سقف آلاچیق انجام می شود دارای تنوع و تعدد بالایی است. برای مثال در مواردی سقف ها به شکل شیب دار ساخته می شود تا در هنگام بارندگی آب باران در آن بخش ها تجمع پیدا نکند. اما در مواردی نیز طراحی سقف آلاچیق به شکل شیب دار صرفاً به دلیل سلیقه و خواست مشتری است. از دیگر انواع اشکال سقف های آلاچیق ساده و مسطح است.

جنس انواع آلاچیق

شاید در محیط های مختلف در زیر یکی از انواع آلاچیق ها نشسته باشید و به طراحی و اجرای روف گاردن در آن جا دقت کرده باشید. به طور عمده از مهم ترین انواعی که می توانید برای باغ بام یا بام سبز برشمریم موارد زیر هستند:

  • آلاچیق از جنس چوب
  • آلاچیق از جنس فلز
  • آلاچیق از جنس سنگ
  • آلاچیق از جنس بتن یا آجر

تمامی مواد و یا متریال هایی که در طراحی و اجرای روف گاردن بکار گرفته می شود با کیفیت هستند و بر حسب سلیقه و محیطی که قرار است در آن جا باغ بام یا بام سبز اجرا شود انتخاب خواهد شد. برای مثال در صورتی که قرار باشد طراحی و اجرای روف گاردن در محیط باغ یا ویلا باشد بر حسب معماری خانه و ساختار کلی محیط اطراف بام سبز متخصصین در این زمینه مشاوره هایی را به افراد خواهند داد.

آلاچیق از جنس چوب 

چوب هایی که در طراحی و اجرای روف گاردن به کار گرفته می شود انواع مختلفی دارند از جمله چوب پلاست یا چوبی که به نام ترموود نام دارد. هر کدام از این چوب ها دارای مزیت ها و ویژگی های مخصوص به خود است که در هنگام ساخت بام سیز یا باغ بام یکی از آن ها انتخاب می شود. در اغلب موارد شاهد هستیم که افراد زمانی که می خواهند در پشت بام ها خانه شان آلاچیق چوبی داشته باشند  این نوع از آلاچیق ها را بر دیگر انواع ترجیح می دهند. زیرا که نمای زیبایی دارد و باعث می شود روف گاردن تا حد زیادی زیبا و جذاب شود.

آلاچیق از جنس فلز

همانطور که می دانید فلز ها نسبت به سایر انواع متریال های مورد استفاده در هنگام طراحی و اجرای روف گاردن دارای عمر و دوام بیشتری هستند. بنابراین یکی از مزایایی که می توانیم برای این نوع از انواع آلاچیق برشمریم دوام و ماندگاری بالای آن ها است. این نوع آلاچیق ها را نیز در محیط های بیرونی از جمله ویلاهایی که در نقاط شمالی هستند و دائما در معرض باران هستند استفاده می کنند. در این شرایط فلز مقاومت بیشتری را در برابر تغییرات آب و هوایی خواهد داشت در نتیجه دوام بیشتری می آورند.

آلاچیق از جنس سنگ

در  طراحی و اجرای روف گاردن سنگ های خاصی هستند که برای این منظور بهترین گزینه محسوب می شوند زیرا که اشکال آن ها کاملاً برای آلاچیق ها متناسب است. کیفیت و ماندگاری آن ها نیز نسبت به سایر انواع آلاچیق همچون چوب و فلز بیشتر است.

آلاچیق از جنس بتن یا آجر

در هنگام طراحی و اجرای این نوع از آلاچیق در روف گاردن از مواد بتنی یا آجر های مختلف زیبا که می تواند به زیبایی و ظاهر آلاچیق بیفزاید استفاده می شود. در نتیجه این نوع از آلاچیق نیز بسیار مقاوم هستند و دارای طراحی منحصر به فردی خواهند شد. آلاچیق های بتنی و آجری در محیط های خاصی از جمله پارک های عمومی یا باغ های بزرگ طراحی می گردد تا دوام و ماندگاری بیشتری داشته باشد.

هر کدام از انواع آلاچیق هایی که برشمردیم دارای مزایا و محدودیت هایی هستند که باید پیش از انتخاب هرکدام از آنها آگاه باشید و در نهایت با آگاهی از آن ها بتوانید انتخاب بهتری داشته باشد. طبیعی است که برای هر محیطی یک نوع آلاچیق گزینه مناسب تری است زیرا که مجموعه ای از عوامل باعث می شود که در نهایت هارمونی بیشتری برقرار شود. طراحی و اجرای روف گاردن بدون مشاوره و مقایسه انواع آن ها نمی تواند پروژه ای موفق باشد. بنابراین هرگز مقایسه انواع مدل های روف گاردن را نباید از نظر دور داشته باشید و کورکورانه در این مسیر گام بردارید.

نتیجه گیری

در این مقاله تلاشمان بر این بود که تمامی سوالاتی که در زمینه جنس انواع آلاچیق در طراحی و اجرای روف گاردن وجود دارد را در قالب بخش های مختلف و اختصاصی که تدارک دیده ایم پاسخ گوییم. جزئی ترین مسائلی که در خصوص انواع آلاچیق مطرح است نیز از بخش های مهم مقاله مان بود که امیدواریم توانسته باشید از مطالب آن ها بهره مند شوید. توصیه می شود اگر تصمیم به طراحی و اجرای روف گاردن دارید حتماً پیش از آن اطلاعات تکمیلی را از یک گروه حرفه ای و متخصص در این زمینه دریافت کنید تا در نهایت بر اساس سلیقه ای که دارید بهترین تصمیم گیری را داشته باشید.




موضوعات مرتبط: طراحی و اجرا روف گاردن , ,

|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست







می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان بازسازی خانه و آدرس homerenovation.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 467
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 3
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 3
:: بازدید ماه : 6
:: بازدید سال : 17
:: بازدید کلی : 1934